Opzet evaluatiebeleid

Het nieuwe evaluatiebeleid is geïnspireerd op het gedachtengoed van Will Thalheimer dat wetenschappelijk onderzoek vertaalt naar de praktijk. In de kern gaat het om het formuleren van een duidelijk doel, het stellen van de juiste vragen, het gebruik van concrete antwoordopties en de inrichting van een helder evaluatieproces. De vragenlijst bestaat uit open en gesloten vragen op basis van vier bouwstenen die in verband worden gebracht met betere werkprestaties:

  1. begrijpen wat je hebt geleerd;
  2. onthouden wat je hebt geleerd;
  3. gemotiveerd zijn om toe te passen wat je hebt geleerd;
  4. de mate waarin je ondersteuning krijgt (van collega’s, managers, reminders en materialen) om succesvolle toepassing mogelijk te maken.

De antwoorden op deze vragen zeggen samen iets over het effect van de trainingen bij het METS Center.

Sterker simuleren door slimmer evalueren!

Wil je deze evaluatiemethode inzetten voor je eigen simulatieonderwijs? Meld je dan aan voor de onderwijsmodule ‘Sterker simuleren door slimmer evalueren’ van SimNEXT. Kijk voor meer informatie en trainingsdata op de SimNEXT website: Kwaliteit | SimNEXT